عمل جراحی دردناک زیبایی بینی در 400سال پیش!!!!
نوشته شده توسط : ۩۞۩ رامسینا ۩۞۩

پس از به حراج درآمدن کتابی متعلق به قرن شانزدهم میلادی، جزییات جدیدی از نحوه جراحی زیبایی بینی متعلق به این دوره به دست آمد.
‌این کتاب مصور که به زبان لاتین نوشته شده و مراحل جراحی بینی را از ابتدا تا انتها با توضیحات و عکس به تصویر کشیده است نشان می‌دهد، این نوع عمل پدیده‌ای نوظهور نبوده و قدمت آن به 400 سال پیش تعلق دارد.

این کتاب که به ارزش 11 هزار پوند به یک جراح پلاستیک فروخته شده توسط استاد جراحی و آناتومی دانشگاه بولونیا که تخصص در جراحی بینی، گوش و لب داشته نوشته شده است.

نحوه عمل بینی در این کتاب به گونه‌ای شرح داده شده که در آن بیمار روی تخت خوابیده و دست وی به سر او متصل و پوست آرنج نیز به قسمت آسیب دیده بینی دوخته می‌شده است.
 این حالت تا سه هفته ادامه پیدا می‌کرد تا پوست، در محل آسیب دیده جایگیزین شود.

پس از گذشت دو هفته بخش از پوست حالت مورد نظر را به خود گرفته و به شکل بینی درمی‌آمد که در این مرحله، عمل کامل می‌شد. این جزییات در کتابی به نام " جراحی القایی اعضای معیوب" در سال 1597،‌ دو سال پیش از مرگ این جراح ایتالیایی نوشته شد.

گفتنی است، این مهارت تا اواخر قرن هجدهم و در زمانی که درمان‌هایی مشابه به آن ظهور پیدا کرد، ناشناخته باقی مانده بود.

چرا پیر می‌شویم؟!

دانشمنــــدان برای توضیح علت پیری نظریه‌های متعددی دارند اولین نظریه این است که سلول‌های مغز میمیرند و دیگر نمیتوانند با سلول‌های تازه جایگزین شوند، به این ترتیب است که با مرگ تدریجی سلول‌های مغز نشانه‌های پیری آشکار می‌شود.
این نظریه نمیتواند کاملا درست باشد، زیرا کسانی هستند که در سانحه دچار آسیب‌های شدید مغزی می‌شوند اما ظهور نشانه‌های پیری پس از این آسیب در آنها حتمی نیست.

نظــریه‌ای دیگر میگوید که با بالا رفتن سن، کم کم مواد شیمیایی بی‌مصرف در بدن ذخیره می‌شوند در بدن یک فرد مسن، مواد شیمیایی متعددی طی سال‌های عمر ذخیره شده‌اند.

نظــــریه سوم میگوید که بیشتر سلول‌های ما دائما تکثیر میشوند بعضی دانشمندان معتقدند که با افزایش سن، سلول‌های تکثیر شونده دچار "خطاهایی" میشوند این خطاها باعث تغییراتی در فعالیت اعضای بدن شده و میتواند دلیل پیری نیز باشد.





:: برچسب‌ها: عمل جراحی بینی , عمل جراحی , پیر , سلول , قرن16 , کتاب ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 11 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: